مجله خودرو

بازدید :596
دوشنبه 10 دی 1397زمان :12:47
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

در بازار فعلی خودرو، در شرایطی که با افزایش تقاضا روبرو هستیم، برخی از شرکت‌های خودرویی با عدم عرضه مناسب و حتی ارائه شرایط فروش مبهم حلقه انتخاب را برای مشتریان تنگ‌تر کرده‌اند. در این وضعیت بهترین انتخاب چیست؟ مشتریان برای یک خرید خوب به چه نکاتی باید دقت کنند؟

به گزارش آرا خودروبه نقل از اقتصاد آنلاین، بدون شک تنها قیمت و یا ظاهر یک خودرو، تمام عوامل برای عقد قرار داد نیست. در ادامه شاخص‌های یک انتخاب خوب را بررسی می‌کنیم.

سابقه شفاف و خوب در انجام تعهدات قبلی

آنچه یک خرید را به معنای واقعی تکمیل می‌کند، انجام به تعهداتی است که در متن یک قرارداد به مشتریان وعده داده می‌شود. با کمی جستجو می‌توان وضعیت هر یک از عرضه کنندگان خودرودر انجام این تعهدات را بررسی و با هم مقایسه کنید.

شرایط قیمتی شفاف و بدور از ابهام

آنچه این روزها بعنوان دست‌آویز برخی شرکت‌های خودرویی با قیل و‌قال رسانه‌ایی به اذهان خریداران واقعی تزریق می‌شود عدم امکان محاسبه و تعیین قیمت شفاف خودرواست. دلیلی نخ‌نما که شرایطی را ایجاد کرده تا شرکت‌ها با افزایش قیمت‌ بصورت مرحله‌ای وانمود به کنترل بازار کنند و در عین حال شرایط پیش فروش با قیمت غیر قطعی را بعنوان تنها انتخاب مشتری عنوان کنند تا ضمن بهره مندی از سرمایه جذب شده از سوی مشتری، با سوء‌استفاده از جو روانی ایجاد شده، قیمت‌های خود را در جو مقبولی افزایش دهند. در همین شرایط شرکت‌هایی هرچند بصورت محدود شرایط قیمتی خود را بصورت مشخص و قیمت روز اعلام کرده اند. انتخاب شرایط مشخصِ امروز و جنگ اول بِه از شرایط مبهم فرداست.

تحویل به روز

شاید در ایران به جز خرید از دلالان و بازار آزاد، نباید انتظار تحویل خودرودر همان لحظه عقد قرار داد داشت، اما تحویل های 15 روزه و 30 روزه، زمان تحویل معقول و حتی گاها به روز در ایران تلقی می‌شود. اما باز هم در همین وضعیت برخی از شرکت‌ها حتی با وعده تحویل 15 ماهه پا در میدان گذاشته مشتریان را به خرید دعوت می‌کنند. چرا مشتری باید با وجود خودروتحویل مثلا 30 روزه وعده تحویل یک خودرو در 15 ماه دیگر را باور کند، شاید در آن زمان باز هم بهانه‌های مشابه‌ای همچون عدم همکاری شرکت های خارجی در تامین دیگر قطعات، مشتریان را با تاخیر در تحویل روبرو کند. اتفاقی که در این روزها شاهد آن هستیم.

قدرت در تامین قطعات یدکی

خرید خودروامری است که تبعات انتخاب تا سال‌ها گریبان‌گیر مالک آنست، اگر مثبت باشد که هیچ اما اگر این انتخاب حساب شده نباشد نتیجه‌ای جز چند برابر شدن مشکلات ندارد. یکی از شاخص‌های مهم قدرت، مسئولیت‌پذیری و تعهد در تامین قطعات یدکی محصول عرضه شده است. به این نکته نیز توجه ویژه داشته باشید.

سابقه حضور خودروساز در ایران

سال گذشته برندهای جدید بسیاری پا به بازار خودرویی ایران گذاشتند، اما تنها چند ماه کافی بود تا با اولین خط‌و‌نشان‌های سیاسی، میدان را با تعهدات بی‌پاسخ رها کنند. از سابقهِ فعالیت و ثبات شرکت‌های تولید کننده و عرضه کننده مطمئن شوید.

کیفیت، زیبایی و ایمنی

شاید در زمان مراجعه به نمایشگاه اولین شاخصه انتخاب یک خودرو، زیبایی آن باشد؛ اما عوامل ذکر شده در بالا نیز از جمله مواردی است که تاثیر خود را در دراز مدت نشان خواهد داد. توجه داشته باشید موضوع کیفیت و ایمنی را در مقایسه با رقبای هم تراز و هزینه تمام شده در نظر بگیرید. بدون شک قیمت‌ها افزایش یافته است اما در همین شرایط نیز می‌توان با مقایسه بدون اغماض به جواب صحیح رسید.

خرید خودرو/ خرید خودرو کارکرده/ خرید خودرو نو/ آگهی خودرو/ اخبار خودرو/ فروش خودرو/ فروش خودرو کارکرده/ آرا خودرو



مشاهده پست مشابه : خودروسازان 1 میلیون دستگاه خودرو پیش فروش کرده اند
برچسب ها خودرو, ماشین,
نظرات این مطلب
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مجله خودرو مجله خودرو کد امنیتی

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
آرشیو
خبر نامه


معرفی وبلاگ به یک دوست


ایمیل شما :

ایمیل دوست شما :



چت باکس




captcha


پیوندهای روزانه
  • آرشیو لینک ها
آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 20
  • بازدید کننده امروز : 14
  • باردید دیروز : 10
  • بازدید کننده دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 714
  • بازدید سال : 1281
  • بازدید کلی : 45843
کدهای اختصاصی